Piena lietošana grūtniecības laikā iespējams samazina MS risku bērnam
Amerikas Neiroloģijas akadēmija informē par ar MS saistītu pētījumu: “Piena lietošana grūtniecības laikā iespējams samazina MS risku bērnam”. Pētījums tiks prezentēts Amerikas Neiroloģijas akadēmijas 62 gadskārtējā sanākšanā, kas notiks š.g. 10. – 17.aprīlī Toronto.
Piena dzeršana grūtniecības laikā, iespējams mazina MS attīstību bērnam dzīves laikā – atklāj pētījuma dati.
Pētījumā iesaistītas 35 794 medmāsas, kuras 2001.gadā aizpildīja pētījuma anketu par pacientu pieredzi un diētu grūtniecības laikā. 16 gadu periodā MS tika atklāta 199 sievietēm, kuras bija dzimušas šajā gadā.
Pētījumā tika atklāts, ka zemāks MS risks bija jaunajām sievietēm - meitām, kuru mātes grūtniecības laikā aktīvi lietojušas uzturā pienu un D vitamīnu.
“Meitām, kuru mātes grūtniecības laikā izdzērušas 4 glāzes piena, MS risks ir par 56% zemāks kā meitām, kuru mātes ir lietojušas mazāk kā 3 glāzes piena mēnesī,” atklāj dr. Fariba Mirzaei, (Harvardas Sabiedrības veselības skola, Bostona) . “Vienlaikus mēs atklājām par 45% zemāku MS risku meitām, kuru mātes uzņēma pietiekamu D vitamīna devu grūtniecības laikā.”
“Aizvien vairāk ir pierādījumu, ka D vitamīns ietekmē MS. Šī pētījuma rezultāti liecina, ka ietekme varētu sākties jau grūtniecības laikā, mātes dzemdē” uzskata Mirzaei.
Bagātināts piens, treknās zivis un saule ir galvenie D vitamīna avoti ikdienā.







